• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Психологічна служба

/Files/images/x_7ff93fc2.jpg

/Files/photogallery/DSC_0285.JPG

"Веселі камінчики" - арт-терапія.

(С.С. Костик)

/Files/photogallery/DSC_0289.JPG

"Подорож до Пісочної країни" - пісочна терапія.

(У.С.Пуканюк)

/Files/images/250_250_8306.jpgПроблема формування, збереження, зміцнення і відновлення здоров’я дітей була, є і завжди буде одною з головних у сучасній дошкільній освіті. У Національній Доктрині розвитку освіти в Україні, Базовому компоненті дошкільної освіти йдеться про необхідність виховання в дитини ціннісного ставлення до життя, власного фізичного та психічного здоров’я та здоров’я інших людей як до найвищої індивідуальної та суспільної цінності. І одним з виховних соціальних інститутів є садок, де психологічна служба в особі вихователя здійснює патронаж, створює необхідні комфортні умови та надає допомогу кожному учаснику навчально – виховного процесу.

Сучасні підходи до організації навчально – виховного процесу передбачають участь не лише вихователів, а й психологів. Ефективна діяльність психологічної служби є запорукою успіху розвитку кожної особистості, адже вона сприяє їх повноцінному, інтелектуальному розвитку, створенні умов для формування мотивації до саморозвитку та самовиховання; забезпечує індивідуальний підхід на основі психолого – педагогічного вивчення; проводить профілактику та корекційну роботу за наявності відхилень у розвитку.

У широкому сенсі основними завданнями служби є :

1. Визначення та формування психологічної готовності до шкільного навчання;

2. Складання програм індивідуальної роботи з метою полегшення її адаптації до середовища та нових умов;

3. Розробка та здійснення разом з батьками, педагогами розвивальних програм з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, рівня їх розвитку на кожному віковому етапі;

4. Контроль за переломними (кризовими) моментами в розвитку, діагностично – корекційна робота з дітьми, які потребують підвищеної уваги та усунення психологічних причин відхилень у розвитку;

/Files/images/0_a727d_5af330aa_XL.jpg

Психолог в ДНЗ- це людина, яка добре знає і розуміє дитину, розбирається в загальних закономірностях психічного розвитку і вікових особливостях цього розвитку, зокрема в його індивідуальних варіантах. Разом з тим, психолог має орієнтуватися в психології дорослих стосовно відносин між дитиною і дорослим, дорослим і дорослим.
Основними функціями психолога є створення в дошкільному закладі умов, які допомагають охороні фізичного і психічного здоров’я дітей, забезпечують емоційне благополуччя, свободу вибору та ефективний розвиток здібностей кожної дитини.

Теми бесід, лекцій варіюються залежно від конкретних умов та необхідності, але загальними темами є:

- Роль природних особливостей та умов дитини у навчально – виховному процесі;

- Психологічні особливості певних вікових груп;

- Розвиваюче значення різноманітних видів діяльності ;

- Вплив відносин з дорослими та однолітками на психічний розвиток;

- Як забезпечити емоційне благополуччя дитини;

- Особливості підходу до «важковихованих» дітей;

- Адаптація до ДНЗ;

- Вікові кризи та специфіка їх протікання;

- Психологічна готовність до школи дошкільників.

Актуальний зміст роботи залежить від того, яка функція переважає в даний момент у кожному випадку:

· Профілактика дезадаптації

· Контроль за адаптацією новоприбулих

· Психологічний супровід дітей раннього віку

· Профілактика загострення кризи 3 х років

· Психологічний супровід груп ризику

· Психологічна підготовка до школи

· Оптимізація навчально – виховного процесу

Психолог здійснює загальний патронаж та несе відповідальність за створення психологічних умов в закладі. Свою роботу психолог здійснює на основі Положення про психологічну службу, керуючись Етичним кодексом психолога , та відповідно типу закладу і запитів батьків.

Новим напрямком роботи психолога є впровадження LEGO конструктора в навчальний-виховний процес з метою загального розвитку особистості дитини через гру.

З повагою психолог Галега Ю.В.

ДОСВІДЧЕНОМУ ПСИХОЛОГУ

Ви філігранні обриси душі

За стільки літ на дотик розпізнали б.

Ви вивчили всі задуми людські

І знаєте, як стати досконалим.

Ви манускрипту древнього листи

Колись вивчали із рецептом щастя

Ви помогти уміли підвестись.

І далі йти. І більше щоб не впасти.

Найменший поштовх, імпульс, рух чи мить

Уміли ви детально пояснити.

Чому болить, не гоїться, щемить,

Чому ночами щось химерне сниться.

І коли я спитала саме вас,

Де можна синю птаху відшукати,

На мене дивно глянули ви раз

І вибрали… шляхетно промовчати.

Я вас сварила подумки, мовляв,

Ну як так майже геній міг зробити?

І навіть плакала, ну, зовсім як маля.

Й, нарешті, спромоглася зрозуміти.

Згадала я про погляд ваш, який,

Здавалось, проникав до суті справи,

Глибокий, мудрий, втомлений такий…

І я збагнула, що були ви праві.

Мовчіть, мовчіть, хто може це пізнать?

Ви вивчили весь світ і зрозуміли:

Рецептів щастя безліч можна дать,

Та стать самі ви не змогли щасливим.

Бо кожен неповторний свій рецепт

Відшукувати має крок за кроком,

Щоб не ховать від прикрощів лице

І йти вперед, а не обходить боком!

Н.Янушевич

/Files/images/уз4.gif

Кiлькiсть переглядiв: 387

Коментарi